Min duktiga lilla häst

Ja onsdag har passerat och efter "bonding-eftermiddagen" som faktiskt blev ganska rolig så åkte jag ut till stallet.. Malin var redan där och höll på att rida Furda! :) Gjorde iordning Mökkur och sen red vi lite uppvärmning på gården. Sen var volten äntligen vår! :)
Åhh du är så duktigt! Det känns så himla bra att rida och utvecklas med honom. Han vill göra allt jag ber honom och förstår det mesta. Nu får jag också äntligen ställa kvar på att han ska göra precis som jag vill.. men samtidigt med mycket beröm när han gör rätt!
Idag hade vi mest fokus på gångarter, eller ja egentligen på en massa saker. Det gick bra men ibland blir det lite fel när vi ska gå på volt och jag vill att han ska flytta bakbenen och han tror att han ska tölta. Men tillslut så gick det, haha, han tycker att flytta bakbenen är såå jobbigt så han går undan och viken in bogen istället! Sen övade vi galopp och hade galoppbommar, vilket jag tror är bra för då får han stöd och hjälp med att fatta galopp och inte hamna i "korsgalopp".

Så läxa till nästa gång var bara att fortsätta rida, men rida med galoppbommar och se om det hjälper. Också när vi rider ute försöka få några steg i tölt och se till så att han flyttar undan bakbenen och inte skjuter ut bogen! Även gå från trav-galopp-tölt!

  
Sista bilden, Mökkur och jag en vacker dag!!!

Carpe diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0