Söndag

Nej nu ska jag ta tag i bloggen igen!

Vaknade vid halv 10 imorse efter några timmars sömn.. Som tur ställde man om klockan inatt så det blev en extra timme. Skönt enligt mig!
Käkade en god, lång frukost med mamma och pappa.. (syster såg man inte röken av) haha..

Vid 10 tog jag bilen och åkte till Sats Sickla.. Idag stod yoga på programmet.. hur skönt som helt måste jag säga. Det var riktigt längesen och det märktes verkligen, jag lovar hur stel som helst! Kan fan inte ens nå tårna när jag står (jag kommer alltid säga att det beror på att mina ben är längre än min överkropp) Jag älskar också instruktören på yogan, hon är jättebra! Får en att slappna av, men samtidigt anstränga sig. Det var jätteskönt att få slappna av och inte tänka på något speciellt. Sträcka lite på musklerna och förhoppningsvis lite vigare.

Hemma igen, jag då började jag skriva på mina texter till unga reportrar. Jag hann faktiskt med tre utkast innan jag skulle åka ut till stallet. Den första handlar om "Allmänheten", den andra "Halvera fattigdomen" och de tredje "Plan och Rädda barnen". Kändes skönt att ha hunnit gjort de utkasten eftersom de ska vara inne imorgon.

Väl ute i stallet möttes jag av en mindre trevlig syn.. min lilla älskling (som i vanliga fall är svart) var grå och täckt av lera.. Usch! haha, han var inte mysig alls. Så det var bara att ta fram vattenslangen och spola av honom. Sen satte jag på täckte för att han skulle torka lite. Snackade lite med Monica om fredag och vårt lilla hus som vi ska få och göra om på fredag. Hämtade Stelpa i hagen eftersom Kristina var försenad. Hon var lika lerig hon, så det var bara att ta fram vattenslangen igen! Kristina kom och vi gjorde iordning dem med alla reflexer och allt som ska på. Det börjar ju bli svart som natten där ute nu så mycket reflexer ska det vara.

Vi red ut i skogen, som tur var hade Kristina en pannlampa så vi såg något. Något som jag också borde införskaffa mig. Får se när jag hinner det, eller kanske kan be Lotta att göra det. Mökkur var jätteduktig i skogen idag. Det var fokus på trav (kondition)... Han har fortfarande lite dålig balans och kommer då och då in i "grispass" men då är det bara att sakta av och börja om. Hans trav är verkligen en dröm när den funkar. Galoppen är också fantastisk! :) Jag älskar dig min lilla häst! <3
Tillbaka i stallet var det bara att hänga upp allt så det skulle torka, (allt, verkligen allt var blött)... Mökkur fick sitt gröna regntäcke på och sen var det bara fodringen kvar. Alla var hungriga men när väl maten var utedelad så var det lugnt där ute.

Nu ska jag kolla lite på SATC innan jag somnar!
Godnatt.
carpe diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0