Happy wednesday

Ja, då tar jag tag i det igen.. hade skrivit värsta långa inlägget som bara försvann!! GRR

Min lediga onsdag börjar iaf lida mot sitt slut (eller snart iaf)..
Vaknade runt halv 9 och började fixa lite med datorn, käka frukost och packa allt som skulle med, vilket var både saker till stallet och träningskläder!
Strax innan 10 tog jag bilen mot Haninge och ÖoB där jag skulle kolla om jag hittade några roliga saker till Mökkur, men tyvärr så fanns det ingenting. Mitt pass på sats Haninge skulle börja vid 11 så jag gick in där. Jag älskar verkligen sats i Haninge. Det är både fint i omklädningsrummen och i träningssalarna. Spinning stod på schemat idag och jag känner nu att jag kommer ha träningsvärk i benen och rumpan!

Efter att spinningen var klar åkte jag till "Lillhästen i stav" för att köpa ett par boots till Mökkur. Men nu hade det ju börjat snöa och blååååsa så jag kom inte fram. Jag fick stanna mitt på vägen, springa in på Lillhästen och sen ut till bilen igen. Jag visste att jag inte skulle komma framåt så jag fick backa hela vägen till den "större" vägen.. haha (a) men det är ju bra med backträning (a).. När jag kom ut till stallet värmde jag min lunch och tog bort alla julsaker och satte upp namnskyltarna med spik. Sen hämtade jag in min snöiga häst (som för en gångs skull fick stå utan täcke och så blev det snöökaos!!) Men jag gjorde iordning honom lite snabbt. Reflextäcke och de nya vita bootsen på. På schemat idag stod "tölt-passet" så jag började med att skritta igång honom, flytta och lite sånt. Sen bara tölta hela Karlsrovägen, fram och tillbaka. Det är verkligen kul att känna att ju längre vi töltar desto bättre blir tölten och samtidigt är det kul att jag känner direkt när han kommer slå över i trav och kan på så sätt stoppa det innan! :)

Ja det hade ju inte direkt slutat snöa och blåååsa när jag var klar så bilfärden hem tog lång tid eftersom det också var halt. Men hellre sakta och säkert än fort och osäkert!
 
Ikväll ska jag försöka betala in vårt flak och fixa med lite bilder till mitt fotoalbum, och betala in pengar för Au Pair. ÅÅh jag är jättenervöööös och det är hur mycket papper som helst som ska fyllas i och som andra ska fylla i. Mitt pass måste förnyas och jag måste ha ett utdrag från polisregistret! Men fan va roligt det ska bli! :D Mer info kommer när jag vet mer!

Carpe diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0