I like tuesdays

ja jag gillar faktikst tisdagar (efter skolan..) då jag vet att jag är ledig på onsdagen och inte behöver göra ett skit på onsdagar! :D haha även om jag ändå alltid gör en massa saker på onsdagar så är det oftast väldigt roliga saker.. som att träna eller rida eller nått annat skoj!

idag har det varit en helt vanlig dag i skolan.. hm! Det hände inte så mycket så det är inget roligt att berätta om! Vi hade ingen engelska så jag kunde åka ut till stallet mycket tidigare! Jätteskönt när man inte behöver stressa ute i stallet utan bara ta det lugnt.. fixa med saker! Min lilla älskling hade fått nya skor idag när jag kom ut och hade varit jätteduktig! :) STOLT MATTE! <3 Gjorde iordning honom och tog en liten tur som uppvärmning innan vi skulle rida för Malin.. det blev fokus på alla gångarterna idag. Först skritta på volt. Att han skulle böja sig och skritta lugnt och kunna flytta undan för skänkeln utan att stressa och bli stel.. sen var det fokus på traven (trava på volt är svårt när han inte har så bra balans) men det kommer! Sen merparten av passet fokus på tölten som faktiskt blir bättre och bättre för varje vecka. Nu varvar han passtaktig tölt och ren tölt.. Läxan blev att jag ska rida ett "tölt-pass" i veckan där jag bara fokuserar på tölten.. och ett "trav/galopp-pass" där jag först rider trav på volten, värmer upp och sen galoppfattningar i snön. Bara för att stärka hans ryggmuskler. Och galoppen är ju den gångart som han har svårast för..

Har fixat och trixat med allt som har med flaket att göra.. Jag höll på att dö där ett tag men Maria lugnade mig och jag tror (och HOPPAS) att allt kommer vara löst till imorgon! (a)

Imorgon ska jag träna, köpa boots till Mökkur och sen rida "tölt-passet"..

 

Carpe diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0