Det är daxs för fredagsmys

Ja nu är också den första veckan efter sportlovet över.. och det känns inte ens som om jag har haft lov! Det blir så när man åker bort! :/ Men det var ett  välbehövligt lov måste jag säga!

Måndag, träna, skolan (fick VG på matteprovet, sjukt glad över det! :D) Sen var det ödesmatchen, Nacka vs Saltis. Jätteroligt!! Elin, Emma och jag satt och kollade tsm. Hahah, det kändes lite som OTH, när de spelar basket och eftersom det var cheerleaders och massa saker. Men det var bra stämning och roligt! :D haha Elin underbarast människan :D <3  <3 Nacka vann efter straffar! Annars hade det varit pinsamt. Efter det åkte bästa vän och jag hem till mig, kaffe och snack, följt av SATC och middag. Lite plugg på kvällen..



tisdag, lååååång skoldag. Och vi fick mycket läxor och massa skit! Blääää.. men fick bra på spanskaprovet också så det var skönt. Ut till min älskling i stallet sen! :) Vi arbetade med skritt, trav och lite galopp. Traven funkade inte alls idag.. så jag longerade honom i repgrimman och då fick han ganska fin trav faktikst. Han har fortfarande lite dålig balans bebis! <3 På kvällen var det mer plugg och sen allt fixade inför USA. Men nu är jag klar, bara papprena från polisen kvar! ;)



onsdag, ledig.. men aldrig ledig haha.. alltid något för mig. Till stallet på morgonen, sen spinning, sen plugg och bakade cupcakes till Em som fyller 19 år idag :D Grattis EM! <3 Sen barnvakt och på kvällen filmmys! :)



Torsdag, ja en mycket rolig dag. Catwalkdag! Åkte först till vår designer där vi blev sminkade och fick håret fixat. Sen åkte vi till Järla Modecenter och fick på oss kläderna och hade genrep. Kastade i oss lite mat, bättrade på sminket och håret. Sen var det daxs för första modevisningen, den för utvalda klasser på Nacka gymnasium. Jag var jättenervös men det gick bra! Alla i Saaras (vår designers) kollektion var jättefina och vi fick en massa beröm. :D Sen var det ganska lång tid till nästa visning så några av oss tjejer tog en promenad och köpte lite dricka och sånt. Nästa modevisning var för allmänheten och mina tre närmaste vänner var såklart där, Elin, Sarah och Anna. Inte så nervös denna gång och allt gick jättebra. Fick en jättesöt lite teckning av tjejerna sen. Sista visningen var redan 45 min senare och även denna gång för allmänheten. Papps och syster var där för att titta. Jättemycket folk. Vi tjejer satt och snackade lite innan, jättegulliga tjejer. En tjej som heter Chantal och jag satt och kommenterade de andra designernas kläder, hade jätteroligt med henne. hahaha. Sista modevisningen var den som blev bäst! :D Tack alla som gjorde denna dag möjlig. Tack Saara för den sjukt fina klänningen som jag fick bära. Somnade direkt när jag kom hem!

   

Fredag, skola som vanlig idag. Har blivit förkyld igen! så ingen träning idag. :/
Sen ut till stallet, skulle rida för min instruktör, sen fastnade hon på vägen ner och kom inte loss, men sen kom hon loss så Frida (Stelpas ägare) och jag fick rida samtidigt. Det gick jättebra. Vi fick till alla gångarter hyfsat. Så nu är det två veckor kvar innan Malin kommer igen så det är bara att fortsätta träna. Nu blir det let's dance och sen solsidan!



Carpe diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0