New york Yankees

Hejhej,

jaa, denna kvällen kommer jag att minnas lång tid framöver! Det var nämligen dags att se Yankees! New Yorks stolthet (enligt mig), det finns ju Mets också! Men Jessica och jag tog tåget mot NY och gick av i Harlem. Sen tog vi bara ett annat tåg 1 station och så var vi på Yankee stadium. Inte alls svårt att hitta, men om man ändå skulle vara lite lost kan man bara följa strömmen av Yankee supportar. Alla bar kepsar, tröjor, mjukisbyxor, strumpor! Ja, en riktigt amerikansk klädstil var det. Men det var ju match! Jessica och jag stod bara som förstelnade när vi kom in. Det kändes så overkligt! Vi gick omkring lite, kollade kläder. Åååh så mycket fint det fanns, tröjor, byxor, ja allt! Men jag köpte i alla fall en keps så alla kunde se att jag faktiskt hejade på Yankees. Sen gick vi (som riktiga amerikaner) och köpte korv innan matchen och sen gick vi till våra platser. Och när vi kom fram så trodde vi att det var något fel. Vi satt typ nästan vid planen!!! Vi satt typ tvärs över den första basen och där är det väll egentligen bäst att sista, men what ever!!! hahaha, vi var glada och hejade på. Matchen började bra för Yankees. Nr 13 Alex Rodriguiez slog på sitt andra eller tredje slag en HOMERUN! Och alla ställde sig såklart! Film kommer.

Yankees vann tillslut med 7-4 och alla var glada! :D Och regnade gjorde det nästan inte alls, jag menar, det var lite som "dimm regn?!" och det gjorde inte så att man blev blöt. När matchen var slut fick både Jessica och jag känsla, "nej, men är det redan slut! Jag vill inte gå härifrån!!!".. Men allt roligt har ett slut!

En sjukt underbar och rolig kväll var det i alla fall! Och absolut en av det bästa upplevelserna i mitt liv!

LOVE FROM CT


Kommentarer
Postat av: Natalie - Country music fan

Vilken härlig blogg du har! :)

och du skriver intressant för övrigt!



Ta hand om dig. kram

2011-06-23 @ 14:39:15
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0